سوالات متداول ›

فروش

آیا می توان ترافیک حجمی باقی مانده از دوره قبل را به دوره جدید منتقل کرد؟

کاربران سرویس های محدود باید توجه داشته باشند که اعتبار حجمی باقی مانده و استفاده نشده از دوره قبل، به هیچ وجه قابل انتقال به دوره جدید نمی باشد.

سرویس رایگان شبانه چیست و برای چه سرویس هایی فعال است؟

برای سرویس های اینترنت ADSL محدود، از ساعت 2 بامداد تا 8 صبح، سرویس رایگاه شبانه ارائه می شود و مشترکین می توانند بین ساعات معین شده به صورت رایگان از اینترنت استفاده کنند. در سرویس رایگان شبانه از ترافیک حجمی شما کاسته نخواهد شد.

چه استفاده هایی باعث کاهش ترافیک حجمی سرویس می شود؟

هرگونه ارسال و دریافت اطلاعات باعث کاهش اعتبار حجمی سرویس شما می شود و به عبارت دیگر هر گونه استفاده از اینترنت برای مشاهده صفحات وب، تماشای آنلاین فیلم و ویدیو و گوش دادن به موسیقی باعث کم شدن اعتبار حجمی سرویس شما می شود.

چه تفاوتی بین سرویس های ADSL محدود و نامحدود وجود دارد؟

در سرویس های محدود مشترک علاوه بر انتخاب پهنای باند(سرعت دسترسی) اینترنت پرسرعت خود، می تواند مقدار معینی حجم، با توجه به میزان نیاز و مصرف خود خریداری کند. همچنین در این نوع سرویس ها میزان اعتباری به عنوان ترافیک حجمی اولیه در نظر گرفته شده است که با توجه به سرویس مورد نظر متفاوت است. با اتمام اعتبار حجمی یا زمانی سرویس ADSL ، اکانت و سرویس مورد نظر منقضی می شود و باید برای تمدید یا افزایش اعتبار سرویس اقدام کرد. اما در سرویس های نامحدود هیچ محدودیتی از نظر ترافیک حجمی برای مشترک وجود ندارد و سرویس تنها با پایان یافتن اعتبار زمانی منقضی می شود و باید برای تمدید سرویس اقدام کرد.

چگونه می توانم اعتبار حجمی (ترافیک حجمی) سرویس خود را افزایش دهم؟

شما می توانید اعتبار حجمی سرویس ADSL خود را از طریق خرید آنلاین در وب سایت ماکس نت یا با مراجعه به دفتر مرکزی ماکس نت اعتبار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

چگونه می توانیم سرویس خود را تمدید کنم؟

شما می توانید با مراجعه به وب سایت ماکس نت، به صورت آنلاین سرویس خود را تمدید کنید. همچنین می توانید بصورت حضوری با مراجعه به دفتر مرکزی ماکس نت سرویس خود را تمدید کنید.

چگونه یک سرویس ADSL مناسب برای خود انتخاب کنم؟

شما باید با توجه به زمینه کاری و میزان بودجه خود سرویس مناسب را انتخاب کنید.اگر کاربری هستید که بیشتر وقت خود را در اینترنت صرف دانلود و مشاهده ویدیو و عکس می کنید و سرعت دسترسی به اطلاعات برای شما مهم است از سرویس های پرسرعت و محدود ماکس نت استفاده کنید. همچنین می توانید برای این منظور از سرویس های نامحدود هم استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید سرعت تبادل اطلاعات در این نوع سرویس کمتر از سرویس های محدود است.

پشتیبانی

آشنایی با دستور Ping‎

روش کار دستور ping به این صورت است که با استفاده از پروتکل ICMP یک سری پیغام های درخواست به کامپیوتری که در خط فرمان مشخص کرده اید می فرستد. متغیر مقصد می تواند آدرس IP یا نام کامپیوتر مستقر در شبکه داخلی یا اینترنت باشد.به عنوان مثال:
ping : 4.2.2.4 -t
پاسخ: replay from 4.2.2.4 32byte 120ms : دریافت پاسخ ازکامپیوتر مقصد را نشان می دهد.
و یا پاسخ: request time out : عدم دریافت پاسخ از کامپیوتر مقصد را نشان می دهد و در برخی موارد به علت نصب نرم افزارهای firewall بر روی کامپیوتر مبدا می باشد.

منظور از حالت PPPoE (اتوماتیک) چیست؟

چنانچه در تنظیمات مودم در قسمت نوع کانکشن PPPOE را انتخاب کنید باید Username و Password خود را در داخل مودم وارد نمایید بدیهی است که در این حالت مودم بدون اتصال به کامپیوتر به اینترنت متصل شود. توجه کنید چنانچه در این حالت پسورد اکانت خود را از سایت تغییر دهید باید در تنظیمات مودم پسورد خود را باید وارد کنید.

اگر اعتبار حجمی یا زمانی سرویس ADSL اتمام یابد و شخص برای تمدید اقدام نکند سرویس جمع آوری می شود؟

اگر مشترک سرویس ADSL حداکثر تا 7 روز بعد از اتمام اعتبار حجمی و زمانی خود اقدام به تمدید اعتبار خود نکند، سرویس وی جمع آوری شده و برقراری دوباره آن مشمول پرداخت هزینه نصب اولیه و تکمیل فرم های مربوطه خواهد شد. البته شرکت ماکس نت سعی خواهد کرد قبل از اتمام اعتبار سرویس مشترکین، این موضوع را با استفاده از پست الکترونیکی ، پیام کوتاه و یا تماس تلفنی به اطلاع مشترک برساند. اما در هر صورت مسئولیتی در این خصوص برعهده شرکت نخواهد بود.

اینترنت من مدام قطع و وصل می شود چگونه این مشکل را برطرف کنم؟

باید توجه داشته باشید که وجود هر گونه دستگاه اعم از تلفن، Caller ID، فکس و دوشاخه ضد برق بر روی خط تلفن که سرویس ADSL روی آن فعال شده است باعث تداخل فرکانس و قطعی متناوب ارتباط ADSL می گردد. حتما به ازای هر کدام از تلفن ها و فکس های متصل به خط ADSL ، یک دستگاه نویز گیر نصب شود.

حالت Bridge(دستی) بهتر است یا PPPOE(اتوماتیک) ؟

هیچ تفاوتی در سرعت اینترنت و کیفیت آن در دو حالت وجود ندارد معمولا در شبکه هایی با چند کامپیوتر و یا مودم های بی سیم از حالت PPPOE(اتوماتیک) استفاده می شود.

مشکلات خود را در رابطه با خدمات ماکس نت، چگونه با کارشناسان پشتیبانی ماکس نت در میان بگذارم؟

شما می توانید سوالات و مشکلات خود را به صورت تلفنی ، پست الکترونیکی و یا از طریق صفحه پشتیبانی وب سایت ماکس نت ، مطرح کنید. تلفن پشتیبانی ماکس نت در استان آذربایجان شرقی 3368888 - 0411 و در استان آذربایجان غربی 3480900 - 0441.

منظور از حالت Bridge یا دستی چیست؟

چنانچه در تنظیمات مودم Connection type را در حالت Bridge قرار دهید باید از طریق سیستم عامل اقدام به ساختن Connection برای ورود به اینترنت نمایید.

چرا با وجود اینکه چراغ های ADSL و Data در مودم روشن است قادر به باز کردن سایت ها نمی باشم؟

ابتدا سایت شرکت را امتحان کنید چنان چه فقط به سایت شرکت متصل می شوید و دیگر قادر به باز کردن دیگر سایت ها نمی باشید و اکثرا با خطای TCP/IP در سایت ها مواجه می شوید با قسمت پشتیبانی تماس حاصل فرمایید و در صورتی حتی به سایت شرکت هم دسترسی ندارید اختلال پیش آمده به دلایل زیر خواهد بود :
• ست شدن Proxy در مرور گر
• مشکلات در مرورگر اینترنت
• استفاده از سخت افزار واسط مانند سوئیچ ، روتر، اکسس پوینت
• وجود اشکال در سیستم عامل ویندوز
• مشکل درآنتی ویروس یا فایر وال
• اشکال در تنظیم مودم (فعال بودن Firewall مودم در اکثر موارد)

چرا با وجود ثابت بودن چراغ ADSL و چشمک زن بودن چراغ Data یا Internet ، باز هم اینترنت قطع و وصل می شود؟

چنان چه مودم مورد استفاده شما از نوع Alfex یا Maxnet می باشد و در حالت اتو ماتیک از این مودم ها استفاده میکنید حتما باید فایل Firmware مودم را آپدیت کنید تا مورد قطعی و وصلی حل شود اما بهتر است این مودم ها در حالت دستی و یا Bridge مورد استفاده قرار گیرید.

چرا بعد از اینکه رمز عبور سرویس ADSL خود را از طریق پرتال کاربران تغییر دادم قادر به استفاده از سرویس نیستم؟

آن دسته از مشترکینی که مودم خود را در حالت اتوماتیک (PPPoE) قرار داده اند باید توجه داشته باشند که بعد از تغییر رمز عبور سرویس خود، باید این تغییرات را در تنظیمات مودم خود نیز انجام دهند، در غیر اینصورت قادر به استفاده از اینترنت نخواهند بود.

چرا حجم اکانتم خود به خود کم می شود؟

• استفاده از مودم وایرلس و تعریف نکردن کد امنیتی در تنظیمات مودم
• چت کردن و ارسال فایل
• استفاده از WEB CAM (هر چه رزولیشن وب کم زیاد باشد بیشتر ازحجم شما کم می شود)
• استفاده از سایت هایی که فایل flash آنها زیاد می باشد.
• هر گونه Send و Recieve فایل از طریق نت
• Update windows و آپدیت شدن نرم افزارها به صورت اتوماتیک

چرا سرعت Download ام پایین آمده است ؟

سرعت ADSL بر اساس Kb/s (کیلو بیت بر ثانیه) سنجیده می شود .توجه داشته باشید هنگامی که مشغول دانلود فایلی هستید سرعت بر اساس مقیاس Kb/s به شما نشان داده می شود توجه کنید اصلی ترین عامل کاهش سرعت و حتی سرعت download" وجود نویز روی خط" می باشد پس چنان چه دستگاهی همراه مودم روی خط تلفن استفاده می کنید از مدار خارج و امتحان کنید عوامل دیگری مثل بروزرسانی ویندوز – وجود Firewall – آنتی ویروس و آپدیت مداوم آن وجود برخی نرم افزار های امنیتی در سیستم - اتمام تاریخ نرم افزار های دانلود در صورت استفاده –نوع مودم چنان چه خیلی قدیمی باشد – عدم استفاده از نویز گیر –زیاد شدن فاصله مودم از PC در صورت استفاده از وایرلس در پایین آمدن سرعت دانلود تاثیر خواهد داشت.

چرا وقتی مودم دیگری غیر از مودم خودم روی خط را چک می کنم وصل نمی شود ؟

بخش فنی شرکت ماکس نت در راستای بالا بردن امنیت مشترکین اقدام به محدود کردن آدرس سخت افزاری(Mac address) مودم ها کرده است در صورت چنین تغییراتی در مودم خود ، با پشتیبانی شرکت تماس حاصل فرمایید .همکاران پشتیبانی با پرسیدن تعدادی اطلاعات از شما اقدام به رفع این مورد برای شما خواهد کرد.

چرا چراغ ADSL مدام حالت چشمک زن دارد؟

این عامل به خاطر نویز روی خط و دستگاه هایی که همراه با مودم روی خط تلفن استفاده می شود می باشد،برای حل این مشکل در مرحله اول باید دستگاه هایی مثل تلفن (معمولی- بی سیم) - دستگاه کارت خوان – صفر بند – پریز ضد برق- دستگاه پوز دستگاه فکس را از تلفن خارج کنید و از عدم ایراد نویز گیر در صورت استفاده اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز به تلفن روی خط از Splitter به عنوان رابط استفاده کنید تا با جدا کردن Voiceو Data از ایجالد نویز روی خط جلوگیری شود.

چرا چراغ ADSL مودم خاموش می باشد؟

• به علت عدم اتصال صحیح خط تلفن به مودم و یا ایراد در سوکت و یا کابل تلفن
• به علت عدم وجود بوق آزاد تلفن
• وجود عوامل نویز مانند گوشی های تلفن- دستگاه فکس-دستگاه کارت خان-سانترال یا هر دستگاه دیگر در خط تلفن
• استفاده نا صحیح از نویز گیر (Splitter) یا خراب بودن دستگاه فوق
• وجود ایراد در پریز تلفن و یا دو شاخه (برای امتحان مودم را با دو شاخه دیگری که ضد برق نباشد و یا از پریز های دیگر امتحان کنید)
• از ورودی مخابراتی خود مودم را چک کنید.
• ایراد مخابراتی (تماس با پشتیبانی)

چه حالت هایی برای وصل شدن به اینترنت از طریق Adsl وجود دارد؟

شما می توانید در دو حالت Bridge و PPPoE به اینترنت وصل شوید.

چه مودمی را برای استفاده انتخاب کنیم؟

بهتر است از شرکت سوال شود و مودم های توصیه شده از طرف شرکت ماکس نت خریداری شود.

چگونه فایل Firmware آپدیت می شود؟

بخش فنی شرکت ماکس نت مودم های Linksys-TP LINK-ASUS را آپدیت می کند .فلذا با آوردن مودم به بخش های فنی برای شما مودم آپدیت خواهد شد. در مورد سایر مودم ها با مراجعه به سایت رسمی مودم که در دفترچه راهنمای مودم هم ثبت شده است می توانید آخرین ورژن Firmware مودم را Download کرده و در تنظیمات مودم فایل را SET کنید.دقت کنید چنان چه فایل دانلود شده با مودم سازگاری نداشته باشد (از لحاظ مدل مودم) باعث اختلال و خرابی مودم شما خواهد شد.

چگونه می توانم از میزان مصرف و اعتبار سرویس ADSL خود مطلع شوم؟

شما می توانید با مراجعه به وب سایت ماکس نت و ورود به پرتال کاربران، اطلاعاتی از قبیل میزان اعتبار حجمی و زمانی استفاده شده و باقی مانده از سرویس خود را بدست آورید. همچنین می توانید انواع گزارش از میزان اعتبار حجمی و زمانی استفاده شده خود را مشاهده نمایید. رمز عبور سرویس ADSL از طریق همین پرتال قابل تغییر است.

اطلاعات تماس ›

دفتر مرکزی: تبریز، چهارراه آبرسان، جنب مخابرات شهید رجایی، ساختمان خاوران، طبقه اول. نقشه
تلفکس: *4141-041 و *5999-041
و 33368500-041

دفتر فنی: تبریز، خیابان امام، بالاتر از دبیرستان طالقانی، پلاک 537، ساختمان ماکس نت. نقشه
تلفن: 33368888-041

دفتر استان آذربایجان غربی: ارومیه، فلکه مخابرات، برج شمس، طبقه آخر. نقشه
تلفن: 33480048-044  فکس: 33480096-044
پشتیبانی: 33480900-044

دفتر استان اردبیل: اردبیل، فلکه شریعتی، برج الماس شهر، طبقه 8، واحد 5. نقشه
تلفن: 33255111-045  فکس: 33250501-045
پشتیبانی: 33250900-045

خبرنامه ›

برای دریافت آخرین اخبار مشترک شوید

اشتراک پیامک ›

آخرین اخبار در تلفن همراه شما

ماکس نت در استان آذربایجان شرقی با شماره 4141 و 5999 و خارج استان یا تلفن همراه با شماره 4141-041  و 5999-041 در دسترس است.

 

دارای مجوز خدمات ارتباطی ثابت کشوری servco از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شماره 14-95-100.